Ritka minták off-axis hologramjának gyors, nagy felbontású fázis rekonstrukciója
Vezető részleg
Digitális holográfia alkalmazásával akár százszor akkora térfogat vizsgálható át, mint egy hagyományos mikroszkóppal. Erre eddig egy Gábor Dénes féle in-line hologram mérő elrendezést használtunk. Az elrendezés geometriájából adódóan a rekonstruált...
Kritikus helyzetek kezelésére alkalmas automatizált járműirányítási rendszerek tervezése a kerék-talaj kapcsolat állapotának figyelembe vételével
Vezető részleg
Automatizált járművek irányítása során elengedhetetlen, hogy az irányítórendszer információkkal rendelkezzen a jármű és a környezet állapotáról, amelynek különösen is fontos része a kerék-talaj kapcsolat jellemzőinek ismerete.
Vészhelyzeti pályatervezés kooperáló autonóm járművek számára
Vezető részleg
A napjainkban egyre inkább kutatási fókuszba kerülő autonóm járművek fejlesztésének egyik sarokköve, hogy a jármű irányítórendszere képes legyen a környezet statikus és dinamikus objektumait is figyelembe véve megtervezni jármű pályáját. A...
Intelligens közúti jármű útkörnyezetének és a járműhöz közeli forgalmi eseményeknek detektálása
Vezető részleg
A projekt tárgya annak a vizsgálata, hogy a közúti járművek kapcsolt volta, a más járművekkel való együttműködés lehetősége, vagy a járművek saját intelligens szenzorjai lényegesebbek bizonyos, a járművezetés során felmerülő feladatok megoldásában...
Node embedding és éldetektálás módszereinek kutatása
Vezető részleg
Mesterséges Intelligencia kutatás nyári gyakorlat című 2020-1.2.1-GYAK-2020-00010 azonosítószámú támogatott pályázat keretében egy egyetemi hallgató gyakornok feladata a távközlési és egyéb fizikai folyamatok idősorainak adatelemzésével kapcsolatos...
„Kutatások az ipari digitalizáció által nyújtott potenciál minőségi kiaknázására” címmel 2018. október elején az MTA SZTAKI vezetésével és a BME részvételével új, öt éves futamidejű projekt indult el, melynek több mint egymilliárd forintos...
Instant környezetmegfigyelés mobil járművekről térinformatikai adatbázis háttérrel
Vezető részleg
A projekt fő célja az instant autós érzékelés és a térinformatikai rendszerekben található információk együttes kiaknázásának támogatása olyan új algoritmikus eszköztárral, amely lehetővé teszi, hogy az önjáró autók valós időben, döntésük...
Multimodális jellemzők fúziója új 3D szaliencia modellek kidolgozásához
Vezető részleg
A projekt fő célja az egyre szélesebb alkalmazási területen elérhetővé váló 3D-s szenzorok (Microsoft Kinect, Lidar, MRI, CT, stb.) jeleit feldolgozva és fuzionálva a képi modalitások adataival olyan új szaliencia modellek kidolgozása, melyek képesek...
Az eddig főleg statikusnak tekintett zárt-hurkú SLAM algoritmusok kiterjesztése dinamikusan változó esetekre, ahol a környezetetet sztochasztikus modelleken keresztül tudjuk a SLAM matematikai algoritmusához illeszteni. Terveink szerint a képi...
Részlegesen automatizált járműplatform biztonsági és gazdaságossági funkciókkal
Vezető részleg
A projekt keretében az automatizált haszongépjármű-specifikus járműirányítási funkciók megvalósítását, üzemanyag fogyasztás és káros anyag kibocsátás csökkentését, közlekedésbiztonság növelését célzó kutatásokat folytatott az MTA SZTAKI vezette...