Ugrás a tartalomra

Vészhelyzeti pályatervezés kooperáló autonóm járművek számára

Támogató

NKFIH

Projektadatok

Külső azonosító
2019-2.1.12-TÉT_VN-2020-00003
Költségvetés
69 546 489 HUF
SZTAKI költségvetése
69 546 489 HUF
Támogatás mértéke %
100%

A napjainkban egyre inkább kutatási fókuszba kerülő autonóm járművek fejlesztésének egyik sarokköve, hogy a jármű irányítórendszere képes legyen a környezet statikus és dinamikus objektumait is figyelembe véve megtervezni jármű pályáját. A környezetérzékelés alapját különböző elven működő szenzorok adják, mint például az ultrahang, radar, lidar, vagy a gépi látáson alapuló kamerás rendszerek.

A projektben használt intelligens jármű környezetérzékelő szenzorai.

Ezen rendszerek információinak egységes kiértékelését egy magas szintű környezetérzékelő rendszer végzi, amelyre alapozva az optimális járműpálya meghatározható az autonóm jármű számára. A jármű mozgási pályájának tervezése tulajdonképpen egy optimalizálási probléma megoldása, melynek során mindig figyelembe kell venni a trajektória dinamikai megvalósíthatóságát, azaz a menetstabilitását garantálását.

A kutatás célja

A kutatás elsődleges feladata vészhelyzeti manőverezés gépi tanuláson keresztül való módszereinek kísérleti fejlesztése kooperálni képes autonóm járművek számára, melyet egy konkrét vészhelyzeti eset valós környezetben történő tesztelésén keresztül mutatnánk be.

Résztvevők

A vietnámi partner-intézmény: Közlekedési és Kommunikációs Egyetem

Tagok

Csatolmányok

2019-2.1.12_TÉT_VN_2020_00003_Vietnámi TET projekt_inditó sajtóközlemény_2022.01.05.pdf
PDF dokumentum
325.65 KB
Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal. Az NKFI alapból megvalósuló projekt.