Bauer Péter, Ph.D.
Bemutatkozás
Bauer Péter 2005-ben szerzett repülőgépész mérnöki diplomát a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedésmérnöki Karán. PhD fokozatát gépészeti tudományok tudományágban ugyanott szerezte 2013-ban. Fő kutatási területe elektro-optikai szenzorok alkalmazása légieszközök navigációs feladataiban úgy mint szenzor hibadetektálás, navigáció GPS kiesés esetén és látni és elkerülni rendszerek. Ehhez kapcsolódó témája referenciajel követő szabályozások fejlesztése és alkalmazása légieszközökre (pilóta nélküli repülőgépek és multikopterek) valamint a földi jármű-légi jármű kooperatív irányítás. Kutatási területe még a szenzor kalibráció és integráció, illetve különféle állapotbecslő algoritmusok alkalmazása. Új kutatási témája multikopter drónok rendszer identifikációja. Kutatásait a repülős témákhoz kapcsolódó EU H2020 projektek, az Autonóm Rendszerek Nemzeti Laboratórium és GINOP projektek keretén belül végzi. Érintett volt a University of Minnesota-val folytatott több éves sikeres együttműködésben, melynek általa kutatott témája pilóta nélküli repülőgép hibadetektálása és rekonfiguráló irányítása volt. Még egyetemi munkakörében foglalkozott hibrid napelemes járművek szabályozásával és autópálya forgalom a járművezetői viselkedést is figyelembe vevő modellezésével .
Beosztások
- tudományos főmunkatárs, HUN-REN SZTAKI Rendszer- és Irányításelméleti Kutató Laboratórium 2016-
- tudományos munkatárs MTA SZTAKI Rendszer- és Irányításelméleti Kutató Laboratórium 2013-2016
- tudományos segédmunkatárs MTA SZTAKI Rendszer- és Irányításelméleti Kutató Laboratórium 2011-2013
- fiatal kutató MTA SZTAKI Rendszer- és Irányításelméleti Kutató Laboratórium 2008-2011
- doktorandusz BME Közlekedésmérnöki Kar, Közlekedésautomatikai Tanszék 2005-2008
Végzettség
- PhD gépészeti tudományok, 2013.
- MSc okleveles gépészmérnök, 2005.
Kutatási területek
- Kamera alapú navigációs algoritmusok elmélete és fejlesztése
- Fedélzeti szenzorok kamera alapú hibadetektálása
- Kamera alapú ütközés elkerülő rendszerek elmélete és fejlesztése
- Általános referenciajel követő szabályozások fejlesztése
- Repülőgépek útvonal- és pályagörbe-követő repülésének tervezése, szabályozása
- Repülőgépek navigációjához kapcsolódó algoritmusok fejlesztése (orientáció, sebesség, pozíció, szélzavarás becslése)
- Inerciális szenzorok kalibrációja
- Repülési kísérletek tervezése
- Földi jármű-légi jármű kooperatív irányítások tervezése
- Multikopter drónok rendszer identifikációja
Tagságok, megbízatások
- A Robert Bosch Kft-vel való együttműködés vezetője 2023
- Az IFAC CC 7 Transportation and Vehicles / TC 7.3 Aerospace tagja 2022-
- Az Innovatív járműipari tesztelési és vizsgálati kompetenciák fejlesztése a nyugat-magyarországi régióban a zalaegerszegi Járműipari Tesztpálya infrastruktúrájára támaszkodva GINOP-2.3.4-15-2020-00009 projekt FT2 Autonóm földközeli légi megoldások alprojektjének vezetője 2020-2023
- Autonóm Rendszerek Nemzeti Laboratórium alprojekt vezető 2020-
- Szenzor és aktuátor hibadetektálás
- Kooperatív kísérleti platform
- Flipased H2020 projekt minőségbiztosítási menedzsere, 2019-2023
- Az IFAC CC 7 Transportation and Vehicles / TC 7.5 Intelligent Autonomous Vehicles tagja 2017-
- FLEXOP H2020 projekt minőségbiztosítási menedzsere, 2015-2019
- Sense and Avoid (látni és elkerülni) projekt projektvezetője, 2015-2019
Oktatási tevékenység
- Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar, Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék
- Irányítástechnika (BSc, 2 óra EA, 1 óra GYAK / hét)
Válogatott projektek
Autonóm Rendszerek Nemzeti Laboratórium 2020-
FLIPASED (EU H2020) 2019-
FLEXOP (EU H2020) 2015-2019
VISION (EU H2020) 2016-2019
RECONFIGURE 2015 (EU FP7) 2015-2016