VISION
Projektadatok
Vezető részleg
A VISION projekt a légi közlekedés biztonságának javítását célozza, okosabb technológiákat használva a légi jármű navigációs és irányítási rendszerének támogatására beépített 1) gépi látás alapú rendszerekkel, valamint 2) fejlett előrejelzési és rugalmassági módszerekkel.
A kritikus repülési helyzeteket figyeljük, különösen a földközeli operációs fázisokban. Megjegyzendő, hogy az elmúlt évtizedek halálos baleseteinek fele fel- és leszállás közben történt. A megbízhatóság és teljesítmény folyamatos fejlesztésének ellenére, a repülésirányítási rendszerek összetettségüknek köszönhetően sok olyan forrást kénytelenek használni, amik hibalehetőségeknek és környezeti hatásoknak kitettek. Nem régiben európai és japán projektek alkalmaztak innovatív megoldásokat ezen anomáliák legyőzésére, de az ipari transzferjüket lelassította a repülési tesztek hiánya, a fedélzeti számítógépek korlátozott számítási kapacitása, továbbá a tanúsítási nehézségek.
Az európai és a japán résztvevők által elért technológiai készültségi szint (TRL) hasonló, de különböznek a rendszerek előnyei és hátrányai: az európai módszerek megfelelnek az ipari és egyéb szabályozási megszorításoknak, a japánokat pedig saját platformon tesztelték repülés közben. Következésképpen a VISION projekt az Európában és Japánban külön-külön megszerzett know-how-t és a tapasztalatot akarja egyesíteni, komoly fejlődést hozva ezáltal az elért TRL szintben.
A konzorcium felépítése:
EU : Office National d'Etudes et de Recherches Aérospatiales (EU oladli koordinátor,France), University of Exeter (UK), University of Bristol (UK), MTA SZTAKI (Hungary), Unmanned Solutions (Spain) és a Dassault Aviation (France).
Japán: The University of Tokyo (japán koordinátor), Japan Aerospace eXploration Agency, Ricoh Company Ltd., Mitsubishi Space Software Company Ltd., Electronic Navigation Research Institute.