Magyar-francia tudományos együttműködési projekt indul
"A sebesség és a jármű-felfüggesztés szabályozásának integrációja az automatizált vezetési kényelem növelése érdekében” címmel indul kétoldalú tudományos és technológiai (TéT) együttműködési projekt februárban.
A szerződéskötési fázisban lévő projektet Gáspár Péter, a Rendszer és Irányításelméleti Kutatólaboratórium vezetője az MTA SZTAKI, Olivier Sename pedig a grenoble-i Université Institut Polytechnique de Grenoble (INPG) részéről irányítja.
A projektben elemzésre kerül az útgerjesztés frekvenciája és az úton haladó gépjármű utasainak kényelme közötti kapcsolat. E kapcsolat figyelembe vételével -- egy felhő-adatbázis alkalmazásával -- kényelem-orientált sebességprofil kerül megtervezésre az automatizált jármű számára. A gépjármű futása során a fél-aktív felfüggesztési rendszer hangolása is megtörténik.