Ugrás a tartalomra

A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Víztudományi Kara számára készített Vízügyi Digitális Tudástárat mutattak be nemzetközi konferencián a HUN-REN SZTAKI kutatói

2024. szeptember 27-én, az UNESCO által is támogatott Digital Presentation and Preservation of Cultural and Scientific Heritage DiPP2024 nemzetközi konferencián, a bulgáriai Burgaszban mutatkozott be a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Víztudományi Karának és a HUN-REN SZTAKI együttműködésével elkészített Vízügyi Digitális Tudástár.

A Vízügyi Digitális Tudástár (VDT) mérnök-hallgatók, oktatók, gyakorlati szakemberek számára példátlan tárháza a szakmai információknak: szakfolyóiratok, szakkönyvek és kézikönyvek anyagának, vízügyi értelmező szótárnak, digitális tananyagoknak, vízügyi szakmai fotótárnak, valamint videó- és hangtárnak (jeles vízügyi szakemberek életút-interjúinak, tantárgyankénti filmösszeállításoknak, archív szakmai filmeknek, árvízi dokumentum műsoroknak stb.). A VDT több mint tíz éves fejlesztő munka eredménye.

A HUN-REN SZTAKI eLearning Osztálya folyamatosan együttműködött először a bajai Eötvös József Főiskolával, majd utána a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Víztudományi Karával a VDT a fejlesztésben. Részt vett a VDT tervezésében és létrehozásában, különös tekintettel a tananyagokra, a fotótárra és a videótárra. HUN-REN SZTAKI az ILIAS eLearning keretrendszerét alkalmazta a felhasználók és a tartalom kezelésére és a tanulók előrehaladásának kiértékelésére, és a multimédiás tartalomtárak létrehozására.

A fejlesztés jelentősége

Az együttműködés eredményeként a VDT a vízügyi információk gazdag gyűjteményéve vált a diákok, oktatók és a vízügyi szakemberek számára. A felsőfokú vízügyi oktatás kulcselemévé vált a COVID-19 pandémia alatt, és napjainkban is az oktatási rendszer mindennapi része. A tapasztalatok alapján a VDT egy kiváló kutatási és oktatási eszköz. Az eLearning rendszert mind a felkészülés alatt, mind a vizsgáztatás során alkalmazzák. A diákok visszajelzése nagyon pozitív. Nagy előny, hogy a diákok saját tempójukban tudnak haladni. A kiértékelésre nem kell várni, a diákok rögtön láthatják az eredményüket a teszt kitöltése és a számítások elvégzése után. Az új nemzedék előnyben részesíti digitális eszközön való tanulást a hagyományos tankönyvek olvasásával szemben.

A konferenciára benyújtott és elfogadott cikk az ide kattintva érhető el.

Projekt partnerek

Nemzeti Közszolgálati Egyetem Víztudományi Kara